| Thursday, July 27, 2017 - پنج شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶
منوی اصلی
آمار وبسایت
بازدید امروز : 1287
بازدید دیروز : 6087
کل بازدید ها : 1203681
آدرس شما : 54.156.39.44

وظایف

۱. بررسی پیرامون سیاست‌ها، خط‌مشی‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت،‌ میان مدت و بلند مدت مربوط به اشتغال و خودکفایی مددجویان و ارائه آن جهت تصویب به مراجع ذی‌ربط؛

۲. مطالعه و بررسی به منظور شناخت راه‌کارهای مناسب و ممکن برای ایجاد فرصت‌های شغلی، کارآفرینی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب طرح‌های تجمیعی، تعاونی و سازمان‌یافته با توجه به شرایط، ویژگی‌ها و توانایی‌های جامعه هدف؛

۳. مطالعه، بررسی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی دارای توجیه اقتصادی با هدف ایجاد درآمد لازم برای مجریان طرح‌ها و ایجاد استقلال کامل اقتصادی و بی‌نیازی آنان از دریافت خدمات حمایتی مستمر؛

۴. بررسی در خصوص برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و نیازهای بازارکار و ظرفیت‌سنجی بخش‌های مختلف اقتصادی و مناطق مختلف کشور از دیدگاه اشتغال‌زایی به منظور بهره‌گیری از آنها در برنامه‌ریزی‌های مربوط به اشتغال مددجویان؛

۵. برنامه‌ریزی و تهیه و ابلاغ برنامه‌های لازم درخصوص چگونگی استفاده واحدهای خارج از مرکز از امکانات؛

۶. تسهیلات بانکی، وام‌های خودکفایی و سایر منابع موجود و نظارت بر عملکرد واحدهای مذکور در این زمینه؛

۷. برنامه‌ریزی و تهیه طرح‌های لازم درخصوص تأمین آموزش‌های مورد نیاز به منظور افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان با توجه به فعالیت‌های اشتغال‌زایی مناطق مختلف کشور و نظارت بر اجرای آنها؛

۸. برنامه‌ریزی به منظور تهیه پیش‌نویس ضوابط و دستورالعمل‌های لازم برای حرفه‌آموزی مددجویان و نظارت بر اجرای آنها با رویکرد برون‌سپاری؛

۹. تهیه و تدوین طرح‌ها و برنامه‌های لازم و تعامل و ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های دولتی و مراجع ذی‌ربط به منظور امکان استفاده و دسترسی مددجویان به فرصت‌های شغلی موجود با توجه به شرایط و ویژگی‌های آنان؛

۱۰. برنامه‌ریزی به منظور تهیه نقشه جغرافیایی مشاغل و بانک اطلاعات اشتغال مددجویان به منظور شناسایی شرایط کسب و کار، آینده مشاغل، نیازهای بازار کار، فرصت‌های‌شغلی موجود و آینده، شناخت استعدادهای شغلی مددجویان، آموزش‌های موردنیاز و سایر اطلاعات مربوط به اشتغال با استفاده از اطلاعات موجود کشور در این زمینه؛

۱۱. برنامه‌ریزی و انجام اقدامات حمایتی، هدایتی و نظارتی لازم به منظور کاریابی برای مددجویان مستعد و واجد شرایط؛

۱۲. همکاری با واحدهای ذی‌ربط در زمینه فروش و عرضه مناسب داخلی و صادرات محصولات تولیدی مددجویان در راستای هدف برون‌سپاری و افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های غیرضروری؛

۱۳. بررسی و شناسایی مسائل و مشکلات راهبردی، هدایت، ایجاد و حفظ هماهنگی و انسجام در فرآیندها و فعالیت‌های واحدهای تابعه و استانی به منظور انجام اثربخش وظایف و تحقق اهداف و برنامه‌های مربوط به اشتغال وخوداتکایی مددجویان؛

۱۴. بررسی، ارزیابی و برآورد الزامات و ابزارهای مورد نیاز برای اجرای مؤثر راهبردها، خط‌مشی‌ها و برنامه‌های مربوط به اشتغال و خودکفایی مددجویان و تلاش برای تأمین و توسعه آنها؛

۱۵. تهیه، تنظیم و اجرای سازوکارها و سامانه‌های مناسب برای ارزیابی و مدیریت عملکرد و ارائه گزارش‌های لازم و مراقبت و نظارت بر حسن و سلامت جریان امور در واحدهای تابعه با رویکرد افزایش سطح کارآیی، اثربخشی، نوآوری، بهره‌وری وکیفیت؛

۱۶. بررسی و تنظیم راه‌کارها و برنامه‌های مؤثر جلب همکاری و تعامل و توسعه ارتباط و همکاری با سایر معاونت‌ها و مراجع و نهادهای ذی‌ربط در محیط پیرامونی؛

۱۷. مشارکت و همکاری در طراحی و اجرای طرح‌های نیازسنجی اشتغال و بیکاری مددجویان؛

۱۸. بررسی و تعیین نیازهای آموزشی، پژوهشی، بودجه‌ای، تشکیلاتی، آماری، فناوری، ملزومات اداری و موارد مشابه و اعلام به حوزه‌های ذی‌ربط.